Mis juhtub kui suitsetamise maha jätad?

1. Sa elad kauem. Sa näed üles kasvamas oma lapse-lapsi ja võib-olla isegi nende lapsi. See on seda väärt.
2. Sa oled tervem.
3. Väheneb oluliselt risk haigestuda rasketesse haigustesse, mida suitsetamine põhjustab.
4. Palju kergem on hingata.
5. Su kopsud on tervemad ja puhtamad.
6. Kaob ära nn suitsetaja köha.
7. Su hingeõhk ei haise enam tubaka järgi.
8. Su juuksed lõhnavad paremini ning näevad paremini välja.
9. Riided ei haise enam nii halvasti. Vastassoo esindajad ei tõmba eemale.
10. Su sõrmeotsad pole enam kollased ja ei haise tubaka järgi.
11. Sa ei vanane nii kiiresti nagu suitsetajad.
12. Su nahk näeb värskem välja.
13. Sul on rohkem energiat. Kopsumahu suurenedes saad rohkem hapniku ja sul on jõudlus suurem. K.a. voodis.
14. Sa jõuad kiiremini ja kauem joosta või teha muud sporti.
15. Sul on rohkem raha, sest suitsetades nt pool pakki sigarette päevas, mille hinnaks on 3,10 €, kulub aastas suitsudele 558 € – selle raha eest
saaksid käia trennis, tegelda oma hobidega või osta kallikesele midagi ilusat.
16. Toit maitseb palju paremini.
17. Sul on rohkem aega. Aega perele, sõpradele, kallikesele.
18. Sa ei kahjusta oma halva harjumusega enam lähedaste tervist.
19. Rohkem inimesi tahab su läheduses olla.
20. Sul on rohkem sõpru.
21. Sa ei pea enam muretsema, kust suitsu saada.
22. Sa oled teistele eeskujuks.
23. Sa magad paremini.
24. Sa ei pea enam oma sõprade eest varjama, et suitsetad.
25. Suitsetamisest on raske loobuda. Parem ära alusta.

Muudatused, mis toimuvad organismis kui jätad suitsetamise maha:
– 8 tunni pärast muutub hapniku sisaldus veres normaalseks ning südameinfarkti risk hakkab langema.
– 24 tunni pärast on vingugaas kehast välja tuulutatud. Kopsud elavnevad.
– 72 tunni pärast kergeneb hingamine, kopsutorud avanevad.
– 2-12 nädala pärast paraneb vereringe kogu kehas ning jalgsi käimine muutub kergemaks.
(Esimesed 14 päeva ilma suitsuta on kõige hullemad, ela need üle, ära tee seda “järgmist suitsu” ja sa võidad.)
– 3-9 kuu pärast kaovad köha, hingeldus ning kopsutalitlus suureneb 5-10%.
– Kopsuvähi risk väheneb ja muutub võrdseks mittesuitsetaja omaga 10-20 aasta jooksul.
– Südameinfarkti risk väheneb mittesuitsetaja tasemele umbe 15 aasta jooksul.

terviseinfo.ee eeskujul

Telli kuukiri e-mailile uutest artiklitest
Mitte sagedamini kui 1 kord kuus.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga