Miks ma olen paks

Tegelikult sa ei pea hommikul jooksmas käima.

Tegelikult sa ei pea kaloreid lugema.

Tegelikult sa ei pea käima jõusaalis ega rühmatreeningus.

Tegelikult sa ei pea jooma seda segumahla, mida loll sõbranna sulle soovitas.

Tegelikult sa ei pea hakkama taimetoitlaseks.

Tegelikult sa ei pea ostma seda püramiidskeemi tervisetoodet.

Tegelikult sa ei pea toitumiskava tellima.

Tegelikult sa ei pea suitsetamist maha jätma.

Tegelikult sa ei pea nälgima.

Tegelikult sa ei pea iga päev trenni tegema.

Tegelikult sa ei pea vähem alkoholi jooma.

Mida?!

Miks?

Sest asi pole ainult selles. Asi on kontekstis. Ainuüksi üks tegevus ülaloetletust ei tee su vormi paremaks ja ei pruugi olla isegi oluline/määrav tegevus mitmest. Tegevusplaan peab olema terviklik.

Kas sa üldse tead mida teha?

Oletame, et keha vormi saamiseks on 10 tegurit. Sa valid neist ühe oma puudulike teadmiste põhjal. Seda enam – sa tead ainult viite tegurit. Ja sellest hakkab kõik valesti minema…

  • toitumine ei vasta treeningule
  • treening ei vasta eesmärgile
  • eesmärk ei ole reaalne
  • uneaeg ei sobi treeninguga
  • makrotoitained ei vasta eesmärgile
  • kogu kava on kehale liigselt koormav, tekivad terviseprobleemid
  • jt

… ja su vorm ei lähe paremaks ja sa ei tea miks!

Teadliktreening.com kirjutab: “Sageli ei ole teadmised kaalulangetusest eriti hästi põhjendatud ega tõesed, sest ei valita infoallikaid, usutakse kõike, mida loetakse.”

Valida tuleb see tegur, mis viib sind eesmärgile kõige lähemale ja teised tegurid tuleb sellega kokku sobitada. Aga kuidas teada, mis millega sobib?

Õpi kvaliteetsest allikast

Iga loll ei ole paks ja iga paks ei ole loll kuid mõni on paks, sest ta on loll.

Rumal ignorantsus ei pruugi olla sinu probleem kui oled leidnud oma lahenduse.
Rumal ignorantsus ON sinu probleem kui oled “kõike proovinud” ja ikka oled paks. Jah, ka sina oma diabeedi ja ratastooliga.

Ignorantsus? Eesti Keele Instituut defineerib seda järgmiselt – võhiklikkus, asjatundmatus.

See, et sa ei tea kuidas paremasse vormi saada, ei tähenda, et see ei ole võimalik.

Kui tahad enda keha parandada siis sa ei tohi teha otsuseid, plaane, kavasid ja järeldusid nagu asjatundmatu – hari ennast vastval teemal. Kasuta õppimiseks kvaliteetseid allikaid:

  • Uudistes refereeritud artikkel ei ole kvaliteetne allikas – tutvu originaaliga.
  • Raamatukogudes erialased raamatud. Tutvu autori kvalifikatsioonidega vastaval erialal – akadeemiline haridus, tööalane kogemus jt.
  • Interneti artiklid. Tutvu samuti autori kvalifikatsioonidega vastaval erialal. Ja veebisaidi info usaldusväärsusega.
  • Otsi võimalikult palju erinevaid allikaid ja seisukohti antud teemas. Hinda tõendeid ja allikaid. Hinda oma ja teiste hinnanguid tõenditele.

Lisaks – kui tead, mille jaoks mida teed ja kuidas see mõjub, siis teed seda motiveeritumalt.

+++

Loe ka: 10 põhjust miks sa see suvi ikka veel paks oled

+++ Ole kursis uute artiklitega!
Lisa ennast UUDISKIRJA listi 
(max 1 kord kuus)
või jälgi facebook.com/kehadiagnostika 

Telli kuukiri e-mailile uutest artiklitest
Mitte sagedamini kui 1 kord kuus.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga