Vaja 50 vabatahtlikku osalema eksperimenti (BAAS 2)

 

Lihasmassi/rasva muutuste ja kaloraaži efektiivne jälgimine koduste vahenditega 

Vaja vähemalt 50 vabatahtliku.
– naistele ja meestele
– see on mõeldud neile, kellel on liigset rasva
– ei pea elama Eestis

(Kui soovid tulevikus osaleda eksperimentides, siis lisa ennast teavituslisti)

1. Täitke esimene ankeet. Avatud 12.-22. nov; max osalejate arv 50 – staatus: AEG TÄIS.
23.-30. nov saavad kõik esmased soovitused.
Eksperimendis osalemiseks jätke sinna oma NutriData e-mail ja parool.
Kasutan neid menüü vaatamiseks ( ja BAVi/kaalu korrigeerimiseks mõndadel).
Kui Te ei ole kuskil rasvaprotsenti mõõtnud, siis kasutage seda juhendit.
Kehatüübi määramiseks kasutage seda juhendit.

Täitke vähemalt 4 nädalat NutriDatas menüü ja keh-akt. lahtreid.
 (tap.NutriData.ee on Eesti Tervise Arengu Instituudi TASUTA toitumise jälgimisprogramm)

Reeglid eksperimendis osalemise ajal (mängureeglid):
1. Kõik, mida sööd/jood, pane kirja NutriData’sse võimalikult täpselt (k.a. vesi).
See ei tähenda, et pead vähem sööma. Söö, mida tahad, aga pane kirja.
NB! NutriData soovitused ei sobi täielikult rasva massi vähendamiseks, nt süsivesikute-rasvade-valkude vahekord.
2. Kehaline aktiivsus märgi ka seal ära.
See ei tähenda, et pead hakkama nüüd sporti tegema. Ei pea.  Aga kui teed, siis pane kirja.
Kindlasti ärge unustage iga päeva kohta eraldi märkida aktiivsust. Seda saab teha menüü-lehe allosas oleva lingi kaudu “Arvuta oma päevane energia soovitus siin”
3. Söö valgurikast hommikusööki esimese poole tunni jooksul. Järgmine söögikord alles 3h pärast. Ideaalis võiks olla vähemalt 2-3 keedumuna. Kui munakollane ei maitse, siis võib ainult valged ka olla. Sool on lubatud. Söö neid nii palju, et suudad vähemalt 3 h söömata olla. Järgmine söögikord peaks tulema 3-4 h pärast. Võib olla juures ka kohv/tee suhkru ja piimaga. Peale nende mitte midagi rohkemat.
4. Nädalas korra pane kõrvuti kogumassiga kirja ka ümbermõõdud 7st kohast ja võimalusel rasvaprotsent või rasvavoltide paksused eri-nihikuga.

2. Täitke teine ankeet (avatud 21. detsember)
Osalemiseks peate olema täitnud esimese ankeedi.
Kõik osalejad saavad peale lõpetamist tagasiside.

KATSE SISU
Katse sisu on lihaste/rasva ja kaloraaži efektiivne jälgimine.
Kaalu/rasva vähenemine on selle võimalik kõrvalmõju.
Mängureeglid tegin eelmise katse ja praeguseks umbes 1200 vestluse/mõõtmise põhjal.

1. ja 2. reegel on kcal-bilansi jälgimine, 4. on enda massi muutuste jälgimine – isik hakkab endale teadvustama neid numbreid, mida ta muuta tahab.
3. reegel on toetuseks. Hommikusöögist algab päevane söömisahel (veresuhkru taseme muutused seoses süsivesikute-valkude osakaaluga jm)

Leian, et need 4 reeglit on nagu baas-tegevus, millest alustada kui vorm on käest ära.

Küsimused jätke privaatselt sõnumiga facebook.com/kehadiagnostika lehe kaudu, sest siis mul on mugavam meie vestluse kulgu näha juhuks kui on vaja midagi meelde tuletada.

 

Märten,
info[ät]organismidiagnostika.ee
12nov2013

Loe lisa: Kalorimeetria valemid ja kalkulaatorid

nutridata eksperiment

Telli kuukiri e-mailile uutest artiklitest
Mitte sagedamini kui 1 kord kuus.

2 thoughts on “Vaja 50 vabatahtlikku osalema eksperimenti (BAAS 2)

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga