Archives

Categories

Keha koostise dünaamika ja kaalu number

Miks trenni tegema hakates kaal tõuseb või ei muutu üldse? Miks päeva jooksul kogukaal kõigub u 1 kg ulatuses? Miks kogumassi suurenedes keha ümbermõõdud hoopis vähenevad? Sest selle massi koostis muutub.  Nagu kehamassiindeksis on ka kogumassi numbris ja selle kõikumises vähe Read more ›

Lihasmassi kasvatamine

Lihaste kasvatamine koosneb kolmest põhilisest etapist: TREENING ÕIGE TOITUMINE LIHASTE PUHKUS Kui võimsa lihasmassi omamine oleks lihtne, oleks meil kõigil see olemas – paraku seda ei näe. Võitjad teevad ennast tugevaks järgides teatud reegleid: 1. Treeni raskustega ja keskendu pinkide asemel Read more ›

Kehakuju rasvumisel ja ainevahetussündroom

Mis on ainevahetussündroom? Ainevahetussündroomi ehk metaboolse sündroomi korral on normaalne ainevahetus ehk metabolism häiritud. Ainevahetust mõjutavad aga väga paljud tegurid: toitumine, liikumine, ümbritsev keskkond. Kui need tegurid hakkavad mingil põhjusel normaalset ainevahetust häirima, on üheks tagajärjeks ainevahetussündroom. Ainevahetus e metabolism Read more ›

Erinevad meetodid keha koostise mõõtmiseks

Keha kompositsiooni mõõtmiseks on erinevaid meetodeid. Kõige suurem kasu avaldub mitte ühekordses mõõtmises vaid regulaarselt mõõtes jälgides muutumisi. Kõigil neil mõõtmismeetoditel on üks ühine tunnus: tegelikult ei saa ühegagi neist otseselt mõõta keha koostist! Otseselt saab keha koostist mõõta üksnes surnukambris Read more ›

SMART – Kuidas panna realistlik eesmärk keha vormi saamiseks?

Mis on sinu eesmärk? Treeningharjumuste uuringu kokkuvõte 3.osa. EESMÄRGIPÜSTITUS Kuidas panna realistlik eesmärk keha vormi saamiseks? SMART põhimõtted efektiivsel eesmärgipüstitusel. Specific – spetsiifilised, konkreetsed. Eesmärgid ei tohi olla liiga üldised ega hägused. Keha vormi puhul ei ole hea mõte panna eesmärgiks kogu Read more ›